Pitná voda
Závěrečná zpráva o připojení osady na
pitnou vodu, žádost o územní souhlas
12.12.2017
Vážení přátelé, předkládám Vám závěrečnou souhrnnou zprávu výboru ZO o připojení osady na pitnou vodu a vybudování vodovodu v osadě.
Stavební úřad – odbor výstavby MěÚ Hlučín vydal dne 31.7.2017 pod č.j. HLUČ/36911/2017/OV/He rozhodnutí – územní souhlas o umístění stavby prodloužení domovní části vodovodní přípojky v zahrádkářské osadě na Vinohradech.
Tímto dokumentem byla schválena podle zpracovaného projektu stavba vodovodu ve společných cestách v osadě a to souhrnně pro celou osadu. Úspěšně tak bylo dovršeno 2 leté úsilí výboru k zajištění přívodu pitné vody k hranicím každé zahrádky v osadě. Tento náročný celkový projekt výboru ZO rozvodu pitné vody zahrnuje připojení z městského vodovodu na Vinohradské ulici a jeho vedení v délce 451 m v cestě ve vlastnictví ZO v části Tibet a staré části osady a jeho následné prodloužení v této cestě v délce 1 120 m v nové části osady. Rozvod pitné vody je uložený v nezamrzající hloubce, zahrnuje přívod pitné vody potrubím DN se od hlavní přijímací šachty na Vinohradské ulici a je rozdělen podružnými vodovodních šachtami na jednotlivé úseky pro odběrové větve vody připojených odběratelů. Pro jednotlivé odběratele jsou na rozvodu u jeho zahrádky instalovány vodovodní uzávěry typu Hawle. Vodoměrné šachty v cestách osady pro jednotlivé úseky osady jsou opatřeny uzávěry vody a vzhledem k tomu, že jednotlivé odběrové větve hospodaří s pitnou vodou samostatně, také těmito úseky odečitatelnými vodoměry k měření odběru vody pro připojené odběratele na odběrové větvi úseku. V rozvodu je připojena se samostatným měřením spotřeby i budova ZO a vodovodní fontánka. Na koncích rozvodů jsou také instalovány nezbytné kálníky.
Vlastní připojení pitné vody na zahrádku / chatku/ odběratele z tohoto rozvodu je podle tohoto souhlasu prováděno vlastní samostatnou stavbou na základě odborem výstavby MěÚ Hlučín schválené žádosti zahrádkáře o územní souhlas k provedení stavby. Podmínkou připojení je současně uzavření smlouvy o odběru vody v rámci souhlasu a podpisu žadatele v dokumentu - osadním řádu a osadní smlouvě, který je vydáván výborem ZO v letošním roce členům ZO.
Stavbu vodovodu a přívodu pitné vody a do osady byla odsouhlasena a uložena výboru ZO usnesením VČS 2015 s tím, že stavba bude provedena vlastními silami základní organizace a to v průběhu roku 2015 - 2016 . Zpracování projektu, získání vyjádření vlastníků technické infrastruktury / zejména získání souhlasu radiokomunikací vzhledem k položenému optickému kabelu v cestě osady/ a získání souhlasu k realizace stavby bylo velmi náročné, obtížné, neboť odbor výstavby a vodohospodářský úřad odboru životního prostředí MěÚ Hlučín vzhledem k neexistující kanalizaci v osadě i plánovanému počtu přípojek důsledně a nekompromisně vyžadoval dodržení ustanovení stavebního zákona a vodního zákona. Tyto skutečnosti objektivně k rozporům výboru ZO se stanovisky orgánů státní správy, odvoláním jejich stanoviska vyšším orgánem, následným dalším jednáním s dopadem na časové prodloužení záměru stavby. Bylo nezbytné zpracování nového upraveného projektu, provedení úprav stavby, rozdělení stavby na stavbu rozvodů pitné vody v cestách v majetku osady a v kompentenci výboru ZO a na stavby vodovodní přípojky, kterou na svém pozemku může realizovat samostatně na základě územního souhlasu každý zahrádkář.
Počátkem března 2016 byl projektantem a výborem ZO, po předchozích konzultacích a jednáních, předložen stavebnímu úřadu v Hlučíně, komplexní projekt vodovodu pitné vody v osadě. Výsledky jednání nasvědčovaly, že projekt bude podle záměru přivést vodu žadatelům až do jeho zahrádky, bez problémů odsouhlasen. Výbor ZO na základě zámyslu projektu a výsledku provedených jednání, již od podzimu 2015 a v první polovině roku 2016 s pomocí vytvořené pracovní skupiny a v rámci dohody o provedení prací, usilovně a urychleně, z důvodu nedostatku vody v osadě, realizoval potřebné plánované stavební práce podle zpracovaného návrhu projektu na vodovodu v cestách osady a nebránil ani žadatelům, aby v duchu tohoto předpokladu a zámyslu, ale podle svého vlastního rozhodnutí, již dopředu sami budovali své přípojky na zahrádku tak, aby bezprostředně po schválení projektu byly přípojky vody byly neprodleně zprovozněny.
Projekt byl stavebním úřadem schválen až v srpnu 2016, avšak s nečekanou a závaznou podmínkou stanovenou vodoprávním úřadem odboru životního prostředí MěÚ Hlučín, že vodovod v osadě bude provozován jako veřejný vodovod podle vodního zákona. Toto rozhodnutí bylo z praktického, provozního, organizačního i finančního hlediska pro osadu absolutně nesplnitelné, protože zákon přesně stanovuje závazné činnosti provozovateli veřejného vodovodu, rozbory vody, vedení stanovené evidence o provozu, pravidelná hlášení nadřízenému Vak a přesně vymezuje zodpovědnost po provozovatele vodovodu, kterým je výbor ZO. VaK Hlučín tento závazek plnit nemusí a odmítl jej převzít, on předává - prodává vodu do vlastního rozvodu osady v kanalizační šachtě vybudované ZO na Vinohradské ulici. V osadě není kanalizace, neplatí se stočné, zodpovědnost za dodávku pitné vody včetně zdravotní nezávadnosti má provozovatel vodovodu. Následující opakovaná jednání předsedy výboru ZO se stavebním a vodoprávním úřadem MěÚ Hlučín ke zrušení této podmínky, nevedla ke změně stanoviska. Předseda ZO zpracoval podrobný právní rozklad jejich nesprávného výkladu ustanovení vodního zákona k vodovodu v osadě a písemně jej 22.9.2016 předložil jako odvolání proti tomuto rozhodnutí. Protože MěÚ na předložené písemné odvolání výboru ZO řadu týdnů nereagoval, předseda doplnil tento objektivní rozklad odvolání o další právní podklady a spolu s tajemníkem ZO se v říjnu 2016 se obrátili na nadřízený orgán - odbor životního prostředí krajského úřadu v Ostravě. Po následných vzájemných jednáních, nadřízený orgán dal za pravdu námi předloženým faktům v odvolání a koncem listopadu 2016 vydané rozhodnutí stavebního úřadu a tím i podmínku vodoprávního úřadu MěÚ Hlučín zrušil.
Bylo však nutné začít s žádostí o povolení stavby vodovodu znovu a předložit na odbor výstavby nový projekt a žádost o stavební povolení. Po doporučení odboru výstavby by nový projekt již nezahrnoval stavbu vodovodu s ukončením na zahrádce žadatele, stavebníkem rozvodů vody v cestách osady, které jsou v majetku ZO zůstává nadále výbor ZO avšak vybudování vodovodní přípojky na zahrádku z rozvodu vody ZO v cestě u zahrádky žadatele je samostatnou stavbou, kterou bude na svém pozemku realizovat na základě chválení územního souhlasu se stavbou sám žadatel.
Navržená varianta řešení přípojky vody na zahrádku žadatele, aby stavebník – to je výbor ZO, ukončil stavbu se souhlasem žadatele a s jeho pomocí až na zahrádce žadatelé stala pro výbor ZO nerealizovatelnou. Důvodem je skutečnost rozdílného vlastnictví pozemku cesty a pozemku zahrádky a nutnost dle požadavku odboru výstavby, aby v souladu se stavebním zákonem byl zpracována stavebníkem to je výborem ZO s každým žadatelem o přípojku, smlouva o stavbě na cizím pozemku. Návrh této smlouvy výbor ZO sice zpracoval, ale ukázalo se po jednání na Katastrálním úřadu v Opavě, že tuto smlouvu je nutné spolu s žádosti u něho pro každého žadatele samostatně registrovat a zaplatit 1000 Kč za registrační poplatek. Schválenou tuto každou registraci uvedené smlouvy pak předložit spolu ostatní s dokumentací o stavbu výborem ZO ke schválení a k úhradě poplatku za povolení stavby stavebnímu úřadu v Hlučíně. Toto řešení a záměr vybudovat vodovod tímto způsobem se stalo tak prakticky pro výbor ZO zcela neprůchodné.
Jediným prakticky a právně schůdným řešením bylo zpracování nového komplexního projektu vodovodu pitné vody v osadě a to pro celou osadu, který by navazoval na v roce 2014 realizovaný a kolaudovaný projekt přípojky vody do budovy ZO. Tento projekt řeší samostatné vybudování rozvodů vody v cestách osady, které jsou ve vlastnictví ZO a tak přivedení pitné vody až k zahrádkám žadatelů. Připojení vody na zahrádku žadatele je následně řešeno jako jeho vlastní budovaná stavba vodovodní přípojky na základě samostatné jeho žádosti o územního souhlas k této stavbě.
V období únor – březen 2017 byl na základě toho byl v součinnosti s výborem ZO projektantem zpracován nový projekt včetně vyžádání stanovisek ze zákona povinných stran / VaK, elektro, komunikace atd./rozvodů pitné vody pro celou osadu s názvem prodloužení domovní části vodovodní přípojky / již dříve v roce 2014 kolaudované přípojky do budovy ZO/ a to tak že rozvody vody jsou vybudovány výborem ZO v cestách osady ve vlastnictví základní organizace a následně po vybudování těchto rozvodů pak samostatně si každý zahrádkář vybuduje vlastní vodovodní přípojku na svou zahrádku na základě své žádosti na odbor výstavby MěÚ o územní souhlas s její stavbou.
Po následných jednáních, byl v březnu 2017 stavebnímu úřadu v Hlučíně předložen takto nově zpracovaný projekt rozvodů vody v cestách osady. Dokumentace projektu je složka o 63 listech a je k dispozici na výboru ZO. Projekt obsahuje technickou zprávu, situační výkresy, vyjádření zákonných složek ke stavbě: vyjádření Vodovodů a kanalizací Hlučín, vyjádření CETIN- české telekomunikační infrastruktury k existenci sítě elektronických komunikací, vyjádření distribuční sítě RWE, vyjádření komunikačního vedení ČEZ, vyjádření podzemních sítí Českých Radiokomunikací, vyjádření oddělení rozvoje, plánování a památkové péče MěÚ Hlučín, vyjádření Odbor životního prostředí MěÚ Hlučín, vyjádření odboru výstavby MěÚ Hlučín, vyjádření Povodí Odry. Po projednání a vyvěšeni projektu po zákonnou dobu k připomínkám na úřední desce MěÚ Hlučín, byl projekt schválen 31.7.2017, právní moci nabyl 1.9.2017, předseda ZO jej obdržel 6.9. 2017 .
Ke schválení realizace provozu rozvodů pitné vody v cestách osady bylo nutné výborem ZO v průběhu měsíce října a listopadu vytvořit, projednat a odsouhlasit VaK provozní řád vodovodu, uzavřít smlouvu s VaK Hlučín o spolupráci k zajištění provozu vodovodu a vybudovat v rozvodech vodu v cestě osady ještě jeden požadovaný kálník. Součástí tohoto provozního řádu musel být ustanoven správce vodovodu, vyřešen závazný systém zajištění provozu, řešení havárií, provádění odběru vzorků k vyšetření na zdravotní nezávadnost, systém odkalování vody v rozvodech a další technické a provozní problémy dodávky pitné vody.
Přípojka vody na zahrádku musí být ukončena vodoměrnou šachtou s vodoměrem a uzavíracím ventilem umístěným na zahrádce.
O povolení přípojky vody přímo do chatky může zahrádkář z důvodu neexistující kanalizace v osadě a dodržení zákonných nařízení, požádat za podmínky vybudované a kolaudované samostatné žumpy s možností vyvážení a po předložení žádosti o změně užívání objektu chatky doložené připojenou projektovou dokumentací stavby odpovídající skutečnému provedení dodatečně povolované stavby v rozsahu vyhl. č. 499/2006 Sb / vyhláška o dokumentaci staveb/.
Pokud je bez povolení stavebního úřadu, přípojka vody již výjimečně ukončena vodoměrem a ventilem přímo v chatce musí být povinně chatka napojena na uvedenou kolaudovanou samostatnou žumpu a vzhledem k tomu, že zavedení pitné vody do chatky změnilo původně kolaudované užívání chatky, je podle zákona nutné, aby její uživatel dodatečně požádal o změnu jejího užívání a k žádosti připojil novou dokumentaci stavby odpovídající skutečnému provedení stavby.
Jinak je nutné v těchto případech, aby zahrádkář pro povolení své přípojky pitné vody na zahrádku, předložil odboru výstavby MěÚ Hlučín řádně a úplně zpracovanou žádost s přílohami o územní souhlas s povolením přípojky pitné vody a vybudoval na zahrádce, tak jako ostatní žadatelé, samostatnou vodoměrnou šachtu a přívod vody ukončil na zahrádce uzavíracím výpustným ventilem.
Každý zahrádkář, který chce přivést pitnou vodu z vodovodního rozvodu y v cestě osady, musí k připojení své zahrádky na pitnou vodu provést samostatnou stavbu své přípojky vody na svou zahrádku. Stavbu může provést jen na základě předložení a schválení územního souhlasu. Vlastní připojení vody bude provedeno po ukončení stavby výborem ZO a provedeném vlastním připojení odběratele schváleným instalatérem výborem ZO, který zápisem v osadní smlouvě potvrdí správnost připojení, čísla a pečetě jednotného typu vodoměru pro odběratele.
Předseda ZO ve snaze příslibu z VČS ZO a pomoci žadatelům se žádostí o připojení zahrádky na pitnou vodu, zpracoval a 7.8 2017 předložil odboru výstavby MěÚ jednotný návrh vzoru územního souhlasu k této žádosti. Předložený návrh o územní souhlas obsahoval kromě údajů o žadateli popis záměru a technickou zprávu provedení stavby, plánek napojení zahrádky na pitnou vodu, plánek vodoměrné šachty s rozmístěním kohoutů a vodoměrem a situační plánek přípojky v katastrální mapě se souhlasem sousedních majitelů pozemků. Tento návrh nebyl však podle vyjádření vedoucího odboru výstavby MěÚ odborem výstavby schválen, neboť přesně neodpovídá stanoveným a vyžadovaným požadavkům stavebního zákona a prováděcí vyhlášky č. 503/2006 Sb. Proto je nutné, aby každý žadatel samostatně zpracoval a předložil odboru výstavby MěÚ Hlučín žádost o územní souhlas podle platného zákona a prováděcí této vyhlášky a to na stanoveném tiskopise podle přílohy 7 vyhlášky a to včetně stanovených příloh. Jak má vypadat tato žádost o územní souhlas k této stavbě je sděleno v odpovědi vedoucího odboru výstavby MěÚ předsedovi ZO a jehož odpověď níže uvádím:
Vyjádření odboru výstavby MěÚ Hlučín k žádosti o územní souhlas předsedovi ZO ČZS Osasda na Vinohradech Hlučín:
Žádost o územní souhlas musí být na formuláři dle příl.č. 7 vyhl. č. 503/2006 Sb., v platném znění a je možno si ji stáhnout na internetu nebo na stránkách města Hlučín (hp://www.hlucin.cz/cs/urad‐a‐samosprava/formulare‐clanky/stavebni‐urad.html) Přílohou této žádost bude smlouva o právu provést stavbu na pozemku ve vlastnictví „zahrádkářů“ a dále jednoduchý technický popis s příslušnou výkresovou dokumentací, ze které bude patrno polohové a výškové umístění stavby a bude obsahovat zakreslení a specifikaci jednotlivých armatur vč. technického a velikostního řešení šachty a dále zakreslení stavby a stávající technické infrastruktury (vedení vody, NN, sdělovací kabel případně dalších podzemních sítí) do kopie katastrální mapy vč. okótování od hranic pozemku. Další přílohou bude vyjádření správců technické infrastruktury (ČEZ, VaK Hlučín, GridServices / plyn/, CETIN / komunikace/). Souhlas vlastníka sousedního pozemku pouze v případě, že přípojka bude ve vzdálenosti menší než 2,0 m od sousedního pozemku.
S pozdravem Ing. Pavel Křižák vedoucí odboru výstavby
Po projednání předložené projektové dokumentace (žádost, výkresová dokumentace, koordinované stanovisko životního prostředí, vyjádření správců sítí) vydá odbor výstaby MěÚ V Hlučíně žadateli ÚZEMNÍ SOUHLAS.
Výbor ZO ve snaze pomoci zahrádkářům na základě výše uvedeného vyjádření splnit tato stanovená nařízení, pověřil v listopadu 2017 projektanta p. Ing. D. Sousedíka, Hlučín /mobil 737 577 977,e-mail dsousedik@seznam.cz/ zpracování vzorové projektové dokumentace na konkrétního žadatele v osadě.
V současné době probíhá schvalovací proces na odboru životního prostředí s cílem vydání koordinovaného stanoviska, které je nutnou přílohou dokumentace. Tento postup byl předběžně schválen vedoucím odboru stavebního úřadu MěÚ Hlučín.
Zahrádkář si může dle vlastního uvážení po dohodě se jmenovaným projektantem objednat zhotovení projektové dokumentace pod názvem „Napojení zahrady na vnitřní vodovod“. Ke zpracování dokumentace bude nutné ověření a zakreslení skutečnosti do dokumentace přímo na místě na zahrádce.
Zpracování uvedených příloh žádosti o územní souhlas včetně zákresu plánku a vyžádání stanoviska správců veřejné technické infrastruktury, která se dotýká pozemku žadatele, klade potřebné a nezbytné časové a technické nároky na zpracovatele, z toho důvodu ale i z praktického hlediska realizace žádosti, výbor ZO doporučuje všem žadatelům, aby tento požadavek řešili právě dohodou s tímto naším projektantem p. Ing.D. Sousedíkem, který problematiku pitné vody v osadě zná a k naší spokojenosti a bez velkých finančních nároků vždy obětavě řešil.
Je nutné vyplnit část A tiskopisu žádosti o územní souhlas. Část B tohoto tiskopisu obsahující přílohu souhlas a smlouvu se stavbou na cizím pozemku, kterou přikládám v příloze vyplní sám žadatel a doručí ji výboru ZO k podpisu předsedy a tajemníka.
Požadované části přílohy žádosti o územní souhlas podle přílohy B tohoto tiskopisu - to je celkovou situaci stavby v měřítku katastrální mapy situační výkres - výtisk z katastrální mapy parcel pozemku a sousedních parcel s jeho zahrádkou, zakreslením požadované stavby, zhotovení technického popisu a záměru stavby včetně vyjádření majitelů sítí k pozemku, může zahrádkář objednat u jmenovaného. Případné podpisy sousedů v uvedeném situačním výkresu katastrální mapy vyjadřující jejich souhlas se stavbou si musí zahrádkář zajistit sám. Celkovou takto zpracovanou dokumentaci včetně žádosti o územní souhlas pak zahrádkář musí sám předložit na odbor výstavby MěÚ Hlučín – jejím podáním na podatelně městského úřadu.
Výbor ZO upozorňuje, že žádost o územní souhlas se stanovenou dokumentací nemusí zpracovat tento námi doporučený projektant nebo obecně autorizovaný projektant. Žádost může každý zahrádkář podle svých možností a znalostí zpracovat sám nebo případně z důvodu technické úrovně žádost zpracovat svým vlastním stavebním technikem.
Výbor důrazně upozorňuje zahrádkáře, že vybudování vodovodní přípojky na zahrádku nebo do chatky nebo provoz přípojky pitné vody nelze podle stavebního zákona provést a provádět bez souhlasu stavebního úřadu. Je nutné, aby zahrádkáři, kteří chtějí mít legálně povolenou vodovodní přípojku, urychleně předložili na odbor výstavby MěÚ Hlučín tuto žádost, tak aby vše mohlo být přes zimní období vyřízeno. Žadatelé obdrží následně od odboru výstavby jeho vyjádření - koordinovaného stanovisko k žádosti. Tuto žádost musí dodatečně předložit všichni majitelé z nové části osady, kteří v dobré víře mají již dnes vybudovanou a používají svou přípojku pitné vody bez tohoto povolení. Musí proto co nejrychleji legalizovat současný stav a tak předejít výboru ZO odborem výstavby sdělenému upozornění na možnost stavebního úřadu nařídit odstranění nepovolené stavby s případnou sankcí., které může být aktualizováno ochránci životního prostředí z města, v důsledku prokazatelnému znečišťování pozemku pod osadou odpadovou vodou z chatek osady.
Celkové vynaložené a proplacené výdaje na stavbu vodovodu ve staré části osady / materiál, montážní, ostatní a měřické práce na stavbu vodovodu pitné vody v cestách ve staré části osady představují od roku 2015 do současnosti dle doložené a prokazatelné finanční dokumentace 50 položek v celkové výši 382 278 Kč. Rozdíl mezi vybranou zálohou od 63 budoucích uživatelů pitné vody ve staré části osady a vynaloženými náklady je 105 764 Kč. Tento rozdíl byl uhrazen z rozpočtu ZO. Všechny výdaje rozpočtu osady jsou řádně uvedeny v účetní roční účetní uzávěrce, řádně doloženy a zkontrolovány kontrolní komisí ZO a schváleny v usnesení VČS. Výpočtem na jednoho ze současných 63 žadatelů připadá doplacená částka 1 679 Kč z rozpočtu ZO.
Při provedené dosavadní stavbě rozvodů pitné vody v cestách nové části osady v letech 2013 -2014 byla členskou schůzí ZO schválena a uhrazena částka 1 300 Kč z rozpočtu ZO pro každého člena. Pro dodržení zásady stejného příspěvku v celé osadě z rozpočtu ZO na člena ZO na stavbu rozvodů pitné vody v cestách osady, to znamená, že výborem ZO bude z rozpočtu ZO uhrazena na každého připojeného člena stejná částka 1 300 Kč a žadatelé ve staré části ještě k uhrazené záloze 4 000 Kč doplatí účetní ZO rozdíl ve výši 379 Kč jako doplatek. Doplatek mohou žadatelé uhradit na výroční členské schůzi v březnu 2018, případně nejpozději při celoroční platbě za elektřinu v polovině května 2018.
Uhrazení tohoto doplatku a doložení převzetí žadatelem podepsaného osadního řádu spolu s osadní smlouvou, která obsahuje smlouvu o dodávkách pitné vody je spolu se schválením územního souhlasu odborem výstavby MěÚ Hlučín závaznou podmínkou připojení pitné vody na zahrádku žadatele.
Uvedená zpráva dokladuje mimořádnou náročnou a dlouhodobou činnost k zajištění a vybudování stavby vodovodu a přivedení pitné vody pro všechny členy osady. Realizace stavby spočívala zejména na výboru ZO, zejména na jeho předsedovi a krátkodobě vytvořené pracovní skupině na základě uzavřené dohody o provedení práci a omezené pomoci několika mála členů osady. Realizace projektu a stavby včetně zajištění, nákupu, dovozu materiálu, organizace a provedení stavby bylo provedeno za vynaložení minimálních nákladů. Všechny výdaje jsou řádně účetně doloženy a kontrola RK na VČS doložila, že nebyly zjištěny žádné nedostatky.
Přesto jsou výborem ZO citlivě vnímány sugestivní názory některých členů osady zejména k délce a provedení dosavadní stavby. Je však velmi pravděpodobné, že by tato již takto provedená stavba vodovodu - přivedení pitné vody do osady, by dnes bylo velmi obtížně za takto vynaložených nákladů a překonání překážek těžko proveditelné nebo by bylo proveditelné jen jako zakázka vybrané odborné firmě za vynaložení několikrát vyšších nákladů, které by asi většina členů odmítla uhradit a výsledek by byl, že osada by byla bez pitné vody. Někteří členové osady si vůbec neuvědomují problémy spojené se stavbou vodovodu tohoto rozsahu v osadě, rozsah spojených a řešených problémů, vynaložené úsilí a jednání k jejich překonání, neoceňují odvedenou práci, odpovědnost a iniciativu výboru ZO pro zajištění pitné vody v osadě.
Závěrem zprávy je nutné si uvědomit skutečnost, že výbor ZO dokázal přes všechny problémy, přivést pitnou vodu do osady , vybudovat v osadě vodovod a zajistil možnost, aby se každý zahrádkář při splnění zákonem stanovených podmínek, pak samostatně, svou stavbou napojil na vybudované rozvody vody a připojil svou zahrádku na pitnou vodu.
Vybudováním své vlastní přípojky pitné vody se zahrádkáři nepochybně vyplatí, neboť se tak podstatně finančně zhodnocuje cena jeho zahrádky ale i vytvářejí se tímto výrazně lepší podmínky pro užitek ze zahrádky a pro pobyt a život na zahrádce.
V Hlučíně 3.12.2017
předseda výboru ZO
Provozní řád pitné vody v zahrádkové osadě ZO ČZS Osada na Vinohradech Hlučín
Provozní řád pitné vody v zahrádkářské osadě je vydáván v návaznosti na článek V uzavřené Osadní smlouvy, který řeší podmínky odběru a platby pitné vody v osadě a stává se po jeho schválení pro odběratele vody její závaznou součástí .
Vlastník rozvodů pitné v zahrádkové osadě: ZO ČZS Osada na Vinohradech Hlučín, IČO 709 37 681.
Provozovatel rozvodů a dodavatel pitné vody do vodovodních přípojek odběratelů: ZO ČZS Osada na Vinohradech Hlučín.
Odběratelé pitné vody v osadě jsou členové zahrádkářské osady, vlastníci samostatných vodovodních přípojek z tohoto rozvodu na své zahrádky ,kterým byla stavba přípojky schválena odborem výstavby MěÚ Hlučín a byla jim výborem ZO v souladu s osadní smlouvou vydán souhlas k připojení odběratele na pitnou vodu. Odběratelé vody v osadě jsou povinni dodržovat tento provozní řád. Při nedodržování stanovených podmínek provozu a odběru vody, může být souhlas odběrateli k odběru vody výborem ZO odebrán.
Zpracovatel provozního řádu: Výbor ZO ČZS Osada na Vinohradech Hlučín, předseda
Schválení provozního řádu: výbor ZO ČZS Osada na Vinohradech Hlučín, datum:
Platnost provozního řádu do: …
Provozní řád může být změněn výborem ZO jen písemnými odsouhlasenými změnami a doplňky schválenými výborem ZO.
Úvodní ustanovení
1.1. Projektová dokumentace
Projektová dokumentace byla zpracována Ing. Danielem Sousedíkem Hlučín. č. aut. Název stavby: : prodloužení domovní části přípojky vody. Investor stavby: ZO ČZS Osada na Vinohradech Hlučín. Místo stavby: parc. č. v kat. území Hlučín: 4293/151, 4293/95, 4293/217, 4293/11, 4293/9, 4154/14293/39, 4162/2. 4166/75, 4170/29, 4163/2, 41347/, 4134/9, 4157/1. 4263/1, 4173/29.
1.2. Vodoprávní doklady
Povolení stavby rozvodů pitné vody PE D 63 v cestách v majetku ZO provedeno rozhodnutím o umístění stavby odborem výstavby MěÚ Hlučín ze dne 31.7.2017 spis ZN 28149/2017/OV/HE s právní účinností od. 1.9.2017 pro předpokládané využití území pro závlahu zahrádek. s maximálním odběrem Qmax 3,3 l/s
1.3. Výstavba vodovodu.
Výstavba rozvodů vody byla dokončena výborem ZO za součínnosti profesních vodohospodářských odborníků v listopadu 2017.
1.4. Uvedení do provozu
Uvedení rozvodů vody v osadě do provozu bude provedeno po dokončení stavby, její kolaudaci a provedení tlakových zkoušek , laboratorního vyšetření vody a odsouhlasení provozního řádu po konzultacích s MěÚ Hlučín / OŽPa JS,OV/ a po projednání a jeho schválení Vak Hlučín.
1.5. Uložení projektové dokumentace
Dokumentace k předmětnému vodovodu je uložena v archivu ZO ČZS Osada na Vinohradech Hlučín.
2. Charakteristika vodovodu
Rozvody vody pitné vody v cestách osady – vodovod v osadě je vybudován z důvodu potřeby zabezpečení vody v zahrádkové osadě o rozloze cca 6 ha v důsledku nedostatku užitkové vody pro zajištění zahrádkářské činnosti a potřeb zahrádkářů.
2.1. Potřeba pitné vody
Maximální odběr vody je počítán na Q max. 3,3 l /s. Rozvod vody v osadě není veřejným vodovodem podle zákona č.274/2001 Sb. Odběr vody je teoreticky plánován celoročně pro všech 177 zahrádkářů osady včetně správní budovy osady, bude prováděn po celý rok, prakticky a reálně však v 99 % jen ve vegetačním období po dobu činnosti na zahrádkách, to je v měsících dubnu až říjnu roku. Individuální odběr je prováděn při nepravidelných pobytech a pracech jednotlivých zahrádkářů na svých zahrádkách ve vegetačním období , odběr mimo vegetační období bude prováděn zejména při návštěvách zahrádek, kontrolách zahrádek, chatek a odběru uskladněných uložených výpěstků . Roční průměr odběru pitné vody nepřesáhne v celé osadě z ročního průměru odběru osady hodnotu 10,0 m3 za den . Výpočet potřeby pitné vody a jejího využívání trvale odebírajícími osobami v osadě, zdaleka nepřesahuje počet 50 osob, neboť přítomnost osob na zahrádkách je koncentrována zejména převážně na dny volna a svátky.
2.2. Vodní zdroj
Pitná voda do rozvodů vody v osadě je přebírána z vodovodního řádu PVC DN 225 ve správě VaK Hlučín přes vodoměrnou šachtu na Vinohradské ulici.
2.3. Přívodní řad a charakteristika rozvodů
Přívodní řad je navržen pro potřebu všech členů osady v přístupových komunikacích – cestách osady ve vlastnictví ZO. Rozvod vody v osadě je vybudován potrubím PE 63 / DN 50/, které je uloženo v hloubce 1,2 m v délce 1571 m vedoucí od vodoměrné šachty na Vinohradské ulici v cestách osady do všech 8 úseků osady. Rozvod vody vytváří v úsecích osady jednotlivé odběrové řady. K odkalení vody z rozvodů jsou v osadě vybudovány kálníky. Celkově je voda z rozvodů v osadě vypouštěna pro celou osadu cestou hydrantu před správní budovou ZO.
Pro kontrolu odběru vody v odběrové větve úseku , vodoměrné šachty, odečet vodoměru ve vodoměrné šachtě a podružných vodoměrů připojených odběratelů je výborem ZO ustanoven konkrétní člen úseku osady. Průtok vody v rozvodové větvi je ovládán ve vodoměrné šachtě uzávěrem a zpětným ventilem . Vodoměrná je vytvořena z betonových skruží o průměru 1,2 m uložených do hloubky 2 m. Šachta je opatřena bezpečným betonovým poklopem dimenzovaným pro případnou zátěž jízdy autem. Hydrodynamický tlak v rozvodech vody v celé osadě je pro provoz rozvodů vody dostatečný / patří mezi nejvyšší v městě/.
Přípojka vody odběratele na zahrádku je samostatnou stavbou žadatele, navazující na výborem ZO vybudované rozvody pitné vody v cestách osady. Přípojka je budována samostatně žadatelem na základě odborem výstavby MěÚ Hlučín schválené dokumentace, která je součástí jeho žádosti o územní souhlas s touto stavbou. Touto přípojkou je pitná voda přivedena odběrateli v nezamrzající hloubce od uzávěru Hawle na rozvodu vody osady do vodoměrné šachty na jeho zahrádce, kde je ukončena. Uzávěrem Hawle je výborem ZO ovládána, uzavírána dodávka vody odběrateli . Každý uzávěr Hawle je označen číslem, které odpovídá číslu zahrádky odběratele. Vodoměrná šachta odběratele je opatřena uzávěrem , podružným vodoměrem a vypouštěcím ventilem. Do doby než bude v osadě vybudovaná kanalizace, je umístění podružného vodoměru umožněno přímo v zahradní chatce jen za podmínky projektované, vybudované a zkolaudované samostatné žumpy s možností vyvážení a schválení stavební změny užívání chatky.
Součástí této žádosti žadatele o uzemní souhlas s touto stavbou je i smlouva mezi žadatelem a výborem ZO o právu stavby na cizím pozemku, neboť přípojka vody žadatele je připojována na rozvod vody osady, byť v bezprostřední blízkosti jeho zahrádky ale přesto v cestě osady, která je pozemkem ve vlastnictví ZO.
3. Provozní pokyny
3.1. Všeobecné pokyny
Provoz vodovodu musí být zajišťován v souladu s platnými předpisy a provozním řádem tak,
aby byl bezpečný, plynulý a dodávaná voda měla požadovanou kvalitu dle právních předpisů
v platném znění. Rozvody vody v osadě je nutné obsluhovat, provádět jejich údržbu i opravy
podle provozního řádu.
3.2. Uvedení vodovodu do provozu
- před vlastním uvedením do provozu rozvodního potrubí - rozvodů vody v cestách osady provést provozní zkoušku těsnosti potrubí , odkalení rozvodů podle provozního schématu odkalení vody v osadě a v součinnosti s VaK Hlučín odběr a laboratorní vyšetření vody v akreditované laboratoři na její kvalitu a zdravotní nezávadnost. Odběr vody provádět v součinnosti s VaK Hlučín zpravidla z výpustného ventilu u budovy ZO a určeného koncového ventilu posledního úseku rozvodu .
- podrobnou prohlídku a kontrolu všech vodoměrných šachet, uzavření a těsnosti uzávěrů
- pomalé a postupné napouštění všech jednotlivých odběrových řad spojené s jejich odvzdušňováním
- v průběhu roku provádět sledování množství odběru vody v odběrových větvích, její kvalitu, stav rozvodů a vodoměrných šachet
3.3. Zastavení provozu
Zastavení provozu rozvodů vody v osadě provádět podle rozhodnutí výboru ZO při opravách, při odkalení rozvodů, v důsledku zjištění nedostatků v kvalitě a zdravotní nezávadnosti vody, při haváriích rozvodů nebo pro zábranu možných škod . Uzavření odběrové větve provádět v součinnosti a ve spolupráci s vedoucími úseků osady / např. při možném zastavení odběru vody v odběrové větvi přes zimní období/ . Uzavření vodovodní přípojky odběratele uzávěrem Hawle na rozvodu u zahrádky, při opravách nebo po dobu zimního období , provádět podle vlastního rozhodnutí odběratele, po projednání s vedoucím úseku. Uzavření provádět uzavíracím klíče obhospodařovaným pro celý úsek vedoucím úseku.
Zastavení provozu celého rozvodu pitné vody v osadě provádět na základě rozhodnutí výboru ZO pověřeným pracovníkem výboru ZO uzavíracím ventilem ve vstupní vodoměrné šachtě na Vinohradské ulici. O uzavření rozvodu vody vždy předem a neprodleně informovat odběratele oznámením v informační skříni ZO, v akutním případě zasláním SMS.
3.4 Údržba, kontrola a obsluha vodovodu
Vodovod nepotřebuje stálou zvláštní obsluhu mimo kontrolu a provádění odkalení. K ochraně vodovodní přípojky a vodoměru před poškozením mrazem výbor ZO doporučuje odběratelům před zimou s vědomím vedoucího úseku uzavřít uzávěr Hawle po dobu zimního období a vypustit ve své vodovodní přípojce vodu.
Vzhledem k tomu, že jednotlivé úseky hospodaří s vodou samostatně, je nutné vedoucími úseků nebo jím pověřeným členem, pravidelně v termínech k 30.listopadu a k 1. dubnu provést odečet spotřeby vody na vodoměru v odběrové šachtě úseku a ve spolupráci s odběrateli odečet jejich vodoměrů a vyhodnotit velikost ztrát vody na odběrové řadě.
Kontrola provozu a stavu rozvodů vody v osadě spočívá především v kontrole funkci a stavu vodoměru ve vodoměrných šachtách a stavu celé vodoměrné šachty. Kontrolu vodoměrné šachty odběrové řady provádí výborem určený správce rozvodů pitné vody spolu s vedoucím úseku nebo jím určeným zástupcem . Kontrola se provádí minimálně vždy k 1 dubnu před zahájením odběru pro vegetační období . Při kontrole vodoměrné šachty se provede kontrola spojů, pečetí vodoměru, provede se odečet vodoměru, stav plomb vodoměru, zkontroluje se těsnost uzávěrů a případný výskyt vody v šachtě, posoudí se stav poklopu a uzavření šachty, stav terénu v okolí vodoměrné šachty.
Správce rozvodů pitné vody v osadě konzultuje provedení kontroly rozvodů vody v osadě a její výsledky s VaK Hlučín. Záznam o kontrole zaznamenává správce rozvodů do provozního deníku.
Při plánovaných opravách poruch musí být minimálně 1 týden předem správcem rozvodů oznámeno přerušení dodávky pitné vody formou oznámení v informační skříni ZO a SMS odběrateli.
Odběrateli není povolena svévolná manipulace a zasahování do rozvodů vody, které nejsou v souladu s provozním řádem.
Revize rozvodů pitné vody v osadě zabezpečuje výbor ZO v návaznosti na uzavřenou smlouvu s VaK Hlučín.
Odkalení je proplachem rozvodného potrubí proudem čisté vody, který strhává ze stěn potrubí všechny úsady, sedimenty a biofilm a tím udržuje povrch vodovodního potrubí hladký.
Odkalení celého rozvodu a propláchnutí rozvodů v celé osadě provádět vždy po zimním období k 1.dubnu pod organizačním řízením správce rozvodů pitné vody v osadě a za součinnosti vedoucích úseků. Odkalení rozvodů vody v osadě provádět s využitím instalovaných kálníků systematicky v jednotlivých krocích postupně po úsecích osady při otevřených Hawle uzávěrech odběratelů takto: Prvotně provést odkalení rozvodů v osmém a sedmém úseku přes hydrant u budovy ZO. Následně provést odkalení rozvodů vody přes kálník v šestém úseku a dále postupně provést odkalení přes kálníky pátého, čtvrtého, třetího, druhého a prvního úseku osady. Schéma odkalení vody je uvedeno v příloze osadního řádu.
Případné další odkalení rozvodů vody v osadě provádět po konzultaci s VaK Hlučín na základě vyhodnocení výsledku laboratorního vyšetření vzorků vody v akreditované laboratoři. Indikací k odkalení odběrové větve je dlouhodobé neprovádění odběru vody z odběrové větve, zjištění změny kvality vody v potrubí nebo po opravách / zásahu / do odběrové větve.
Odkalení vodovodní přípojky přes výpustný kohout své vodoměrné šachty provádějí samostatně odběratel é s vědomím vedoucího úseku vždy před zahájením odběru vody, který byl dlouhodobě zastaven .
- v průběhu roku, po projednání a v součinnosti s VaK Hlučín, provádět indikované další odběry vzorků vody k laboratornímu vyšetření na kvalitu a zdravotní nezávadnosti vody v návaznosti na vyhodnocení výsledků provedeného každoročního vyšetření vody po zimním období
- k odstranění zjištěných nedostatků z kontrol přijímat neprodleně účinná opatření.
3.5 Zajištění kontroly a zdravotní nezávadnosti vody
Dodávaná pitná voda odběrateli musí být kvalitní a zdravotně nezávadná . Kvalitu a zdravotní nezávadnost dodávané pitné vody do osady garantuje VaK Hlučín svými rozbory v akreditované laboratoři SM VaK . Kvalitu a zdravotní nezávadnost vody v rozvodech v osadě od převzetí vody ve vodoměrné šachtě na Vinohradské ulici v Hlučíně až po první výpustný kohout z vodovodní přípojky odběratele garantuje výbor ZO na základě laboratorního vyšetření pitné vody odborně odebrané z tohoto kohoutu za vodoměrem odběratele .
Odběr vzorků k laboratornímu vyšetření je prováděn obligátně vždy každoročně po zimním období v odběrovém místě v budově ZO a na nejvzdálenějším – koncovém místě rozvodu vody v odběrové větvi. Odběr provádět vždy podle smlouvy s Vak Hlučín odborným pracovníkem laboratoře. Frekvence a místa odběrů vzorků může být vyšší a měněna v závislosti na výsledky předchozího laboratorního vyšetření vody. Další vyšetření bude prováděno po konzultaci s a VaK Hlučín, zejména na základě vyho dnocení kvality a množství odebrané vody v odběrové větvi.
Úhradu rozborů provádí výbor ZO z poplatků odběratelů provozovateli. Výsledky rozborů vody jsou výborem ZO vyhodnocovány, archivovány a současně budou vždy elektronicky předávány na vědomí VaK Hlučín.
Výbor ZO neodpovídá za zdravotní nezávadnost pitné vody ve vodovodní hadici připojené na výpustní kohout odběratele.
3.6. Hlášení závad mimořádných událostí
Všechny poruchy rozvodů vody a závady v dodávkách vody v osadě hlásí ten, kdo zjistil poruchu. Závadu vedoucímu úseku nebo výboru ZO. Vedoucí úseku a správce rozvodů pitné vody v osadě vzájemně průběžně se informují a ve věci komunikují. Přerušení dodávky vody, stanovená a prováděná opatření , oznamuje výbor ZO odběratelům a členům ZO cestou SMS a informací v informační skříňce ZO.
4. Provozní záznamy
Výbor ZO je povinen v provozním deníku zaznamenávat prostřednictvím správce rozvodů pitné vody osady údaje o činnosti související s provozem, odběrem vody, výsledky labor. vyšetření, opravami a kontrolou kvality pitné vody v osadě. V provozních záznamech zaznamenávat a evidovat údaje s uvedením data, hodiny ,údajů o předmětu a výsledku kontroly, údajů o pracech, činnosti , údaje zaznamenávající odečet vodoměrů ve vodoměrné šachtě odběrové větve , výpočet ztrát pitné vody za sledované období , celoroční spotřebu pitné vody na odběrové řadě / rozdíl mezi spotřebou vody dle vodoměru odběrové větve a součtem celkové spotřeby dle odečtu vodoměrů odběratelů na větvi , údaje o opravách a poruchách, haváriích a spotřebě materiálu při opravách apod./ včetně uvedení jména a podpisu osoby, která vykonávala příslušnou činnost.
Výměnu vodoměrů v osadě je nutné provádět nejpozději po 6 letech provozu . Záznamy o obměně vodoměrů vést v úsecích osady a celkově přehledně výborem ZO s uvedením čísla odběratele / totožné s číslem zahrádky / data provedení výměny, druhu , ev. čísla a údajů na číselníku vodoměru, jména a podpisu pracovníka provádějící ho výměnu
K 1 dubnu a 3o. listopadu zaznamenávat vedoucím úseku osady písemně ve stanovené tabulce stav vodoměrů odběrové řady a stav podružných vodoměrů odběratelů v tabulce stanovené článkem V. Osadní smlouvy.
4.1. Povinnost správce rozvodů pitné vody v osadě:
Správce rozvodů pitné vody v osadě je povinen:
- počínat si při práci tak, aby neohrožoval zdraví a život svůj ani jiných osob
- dodržovat všechna ustanovení provozního řádu a ostatní dokumenty vč. bezpečnostních
předpisů, vedení a archivaci stanovených dokumentů k pitné vodě v osadě
- odmítnout provedení příkazu, který odporuje bezpečnostním nebo hygienickým předpisům
- oznámit bezodkladně výboru ZO závady a poruchy, které mohou ohrozit bezpečnost a
zdraví lidí
- počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám na majetku osady ani k neoprávněnému prospěch na úkor ZO
- neopravovat zařízení za provozu a pod tlakem
- vykonávat jakoukoli práci, která je v rozporu s bezpečnostními předpisy
- používat stroje a nástroje nevhodné k vyžadovaným pracím.
5. Závěrečná ustanovení
Provozní řád schvaluje a vyhlašuje výbor ZO po předchozí m projednání s VaK Hlučín a po konzultacích na odborech MěÚ Hlučín / OŽpKS, OV/. Provozní řád nabývá platnosti dnem schválení. Od tohoto data jsou všichni odběratelé pitné vody v zahrádkové osadě povinni jej dodržovat.
Provozní řád musí být pravidelně revidován ve lhůtě ne delší jak 5 let, případně
bezprostředně po větším zásahu do stávajícího zařízení / změna, rekonstrukce , napojení rozvodů vody/ apod.
Provozní řád je součástí Osadní smlouvy ZO ČZS Osada na Vinohradech Hlučín. Provozní řád je závazný pro provoz a odběr pitné vody v osadě každým odběratelem pitné vody v osadě.
Provozní řád obdrží každý odběratel pitné vody v zahrádkové osadě. Porušení nebo nedodržování tohoto provozního řeší výbor ZO podle článku VII Osadní smlouvy.
5.1. Seznam důležitých telefonních čísel
Předseda výboru ZO 777 440 009
Správce rozvodů pitné vody v osadě:
VaK Hlučín – havarijní linka 595 043 333
MěÚ Hlučín OŽPa KS 595 020 111
Hasiči 112, 150
Policie ČR 158, 156
Záchranná služba 155
Příloha: Schematický plán odkalení rozvodů vody v osadě
Provozní řád schválen V Hlučíně dne
Předseda výboru ZO
Tajemník výboru ZO
Příloha provozního řádu: Čl.V Osadní smlouvy: Podmínky odběru a platby pitné vody v zahr. osadě
Osadní řád projednán s Vak Hlučín dne:
Vyjadření VaK Hlučín:
SMLOUVA
o zřízení práva provést stavbu na cizím pozemku
Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany:
Základní organizace Českého zahrádkářského svazu Osada na Vinohradech Hlučín, IČO 709 376 81, se sídlem Hlučín č.p. 2040 748 01 Hlučín, zastoupená statutárními zástupci: předsedou organizace
dále jako vlastník pozemku parc. číslo 4293/151 v zahrádkové osadě ZO ČZS Osada na Vinohradech Hlučín. LV 3952
a
Jméno:
Rodné číslo:
Trvalé bydliště:
Telefon: E.mail:
Vlastník zahrádky č. , parc. číslo: , LV
dále jako stavebník
Smluvní strany ujednávají následující:
- Definice
- V této smlouvě pozemek vlastníka znamená pozemek vlastníka parc. číslo:
v katastrálním území Hlučín obce Hlučín, zapsaný v katastru nemovitostí na LV č. u Katastrálního úřadu pro Moravskosleský kraj- Katastrální pracoviště Opava. Zahrádka stavebníka znamená pozemek stavebníka parc. číslo zapsaný v katastru nemovitostí na LV č. u téhož katastrálního úřadu
1.2 Stavba představuje napojení stavebníka v místě u jeho zahrádky na uzávěr Hawle na vybudovaném přívodním vodovodním potrubí pitné vody ve vlastnictví a pozemku vlastníka a instalaci přívodního potrubí pitné vody od tohoto uzávěru nejkratším směrem na zahrádku stavebníka.
1.3 Užívání vybudované stavby stavebníkem nemění přijaté ustanovení uzavřené osadní smlouvy výboru ZO se stavebníkem, podle kterého o způsobu odběru pitné vody stavebníkem rozhoduje výbor ZO v souladu s uvedenou smlouvou.
- Předmět smlouvy:
2.1. Vlastník zřizuje toto smlouvou k tíži pozemku ve prospěch stavebníka věcné právo stavby spočívající v právu vybudovat stavbu přívodního potrubí na povrchu i pod povrchem pozemku vlastníka. Pozemek stavby zůstává po dobu stavby ve vlastnictví vlastníka.
2.2 Stavba bude provedena podle plánku umístění stavby na pozemku vlastníka / na katastrálním snímku/ s uvedením vzdáleností vedení budovaného potrubí stavebníka od místa jeho napojení na přívodní potrubí vody vlastníka po hranici pozemku stavebníka. Plánek bude součástí této smlouvy přikládané ke schválení odboru výstavby MěÚ Hlučín.
3. Prohlášení:
3.1 ) Vlastník prohlašuje, že je výlučným vlastníkem pozemku podle čl. 1.1 této smlouvy. Prohlašuje, že je oprávněn právo stavby k pozemku zřídit a že na pozemku neváznou ke dni uzavření této smlouvy žádná práva, která by zřízení práva stavby bránila. Stavebník prohlašuje, že je výlučným vlastníkem pozemku podle čl. 1.1. Smluvní strany ujednávají, že vlastník poskytuje stavebníkovi právo stavby bezúplatně.
3.2 Právo stavby se zřizuje na nezbytnou dobu stavby podle vzájemné dohody s předpokladem jejího zahájení …………… a ukončení ………………. a zanikne provedenou kolaudací stavby s následným uvedením místa stavby na pozemku vlastníka do původního stavu předáním stavby do vlastnictví a užívání stavebníkovi.
3.3 Vlastník umožní stavebníkovi realizaci stavby, umožní pracovníkům stavebníka včetně jeho mechanizace po dobu stavby a za jejím účelem volný přístup na pozemek stavby.
3.4 Stavebník se zavazuje, že stavbu provede v době odsouhlasené po dohodě s vlastníkem v co nejkratší době. Při stavbě bude dbáno na bezpečnost prací a stavby, vyznačení stavebního místa a zabránění volnému přístupu cizích osob a vjezdu vozidel do stavební jámy a zabezpečení proti pádu a úrazu. Při stavebních pracech nebude poškozeno vodovodní potrubí vlastníka. Po ukončení stavby bude provedena povrchová úprava terénu stavby do původního stavu. Zřizování věcného břemene ke stavbě není požadováno.
3.5 Stavebník se zavazuje, že stavbu provede kompletně na vlastní náklady.
3.6 Škody vzniklé při realizaci stavby řeší stavebník po dohodě s vlastníkema to tak, že případné škody stavebník uhradí a vlastník nebude poškozen..
3.7 Provoz, údržbu, opravy vybudované stavby po její kolaudaci bude zabezpečovat a provádět stavebník v souladu s uzavřenou osadí smlouvou.
4. Závěrečná ustanovení:
4.1 tato smlouva představuje úplné ujednání mezi smluvními stranami ve vztahu k předmětu smlouvy. Může být změněna písemnými dodatky podepsanými smluvními stranami.
4.2 Tato smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech. Každá smluvní strana obdrží 1 stejnopis, 1 stejnopis je určen pro odbor výstavby MěU Hlučín, 1 stejnopis je určen pro katastr nemovitostí. Náklady vzniklé s uzavíráním této smlouvy a zápisem do veřejného seznamu nese stavebník
4.3 Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti v okamžiku jejího podpisu smluvními stranami.
4.4 Smluvní strany si tuto smlouvu přečetly, souhlasí s jejím obsahem a prohlašují, že je ujednána svobodně. Na důkaz čehož smluvní strany připojují své podpisy.
V Hlučíně dne
Podpisy oprávněných zástupců stavebníka Podpis vlastníka